Peygamber Efendimiz İçin Kurban Kesmek
1 sayfadaki 1 sayfası
Peygamber Efendimiz İçin Kurban Kesmek
Sual: Resulullah için kurban keserken nasıl niyet etmeli, nelere dikkat etmelidir?
CEVAP
(Sevabı Peygamber efendimizin mübarek ruhuna olmak üzere, Allah rızası
için kurban kesmeye niyet ettim) denir. (Bedâyî) Diğer ölülerimiz için
de böyle niyet edilebilir. Mesela, ölmüş baba için hayvan keserken,
(Sevabı babamın ruhuna olmak üzere, Allah rızası için kurban kesmeye
niyet ettim) denebilir.
Resulullah efendimiz için kurban kesmek müstehabdır ve çok sevabdır.
Peygamber efendimiz iki kurban keserdi. Biri kendisi için, biri de
ümmeti içindi. Kestiği iki kurban için, (Biri kendim ve evlatlarım
için, biri de kurban kesemeyen ümmetim için) buyururdu. Resulullah
efendimiz, veda haccına giderken yüz kurbanlık deve götürdü. 63’ünü
kendi kesti. Sonra bıçağı Hazret-i Ali’ye verdi. Geri kalanı o kesti.
Böylece 63 yıl yaşayacağına işaret etmiş oldu. (Cevhere, Rûh-ul-beyân)
Her ibadetin sevabı, Resulullah efendimizin mübarek ruhuna da
gönderilebilir. İbni Ömer hazretleri, Peygamber efendimiz için umre
yapmıştır. İbn-is Serrac, Resulullah efendimiz için onbin hatim okumuş,
mübarek ruhu için kurban kesmişti.
Şu halde, her mümin yaptığı ibadetlerin sevaplarını, başta Resulullah
efendimiz olmak üzere, ana-babasına ve bütün Müslümanlara hediye
etmelidir! Sevabı hepsine de gider. Kendi sevabından da bir şey
eksilmez. Bu Allahü teâlânın bizlere bir lütfudur.
Sual: (Peygamberimize nafile kurban keseceğiz) diye iyi niyetle,
herkesten 5–10 lira toplayanlar oluyor. 50–100 kişinin bir koyunu
kurban etmesi caiz midir?
CEVAP
Hayır, caiz değildir.
Peygamberimize kurban kesmek ifadesi de uygun değil. Evliyaya,
peygambere veya başkalarına kurban kesilmez. Kurban kesip sevabı onlara
bağışlanır.
Sevabı Peygamberimize olmak üzere veya başka nafile niyetiyle de olsa,
bir koyunu ancak bir kişi kesebilir. Sığırı ise, en fazla yedi kişi
kesebilir. Nafile kurban olarak da, bir koyunu iki ve daha çok kişi,
sığırı ise sekiz veya daha çok kişi kesemez.
Kurban, koyun, keçi, sığır, deveden birini, kurban bayramının ilk üç
gününde, kurban niyetiyle kesmek demektir. Bir sığır veya deve, yedi
kişiye kadar ortak olarak da kesilebilir. Hiçbirinin hissesi yedide
birden az olamaz. Sekiz kişinin yedi sığırı ve iki kişinin iki koyunu
satın alıp ortak olarak kesmeleri caiz olmaz; çünkü her birinin her
hayvanda hissesi vardır.
Ayrıca faiz olmaması için, etini tartarak, eşit ağırlıkta paylaşmak gerekir. (S. Ebediyye)
Dinde böyle bid’atler çıkarmamalı. Müslüman dinin emrine uyar. Benim
niyetim iyidir demek insanı kurtarmaz. Hadis-i şerifte, (Cehennem iyi
niyetlilerle doludur) buyruluyor. Yani iyi niyetle dine aykırı iş yapan
kimse, cehenneme gider demektir. Mesela, gayrimüslim kadınları,
Müslüman etmek gibi iyi bir niyetle onlarla zina eden veya düşmana
karşı kuvvetlenmek gibi iyi bir niyetle şarap içen kimse, haram işlemiş
olur, iyi niyeti onu asla kurtarmaz. (Ameller niyete göre iyi veya kötü
olur) hadis-i şerifi, mubahlar içindir, haramlar için değildir. Çok
kimse, bu hadis-i şerifi yanlış anlayarak, (Niyet önemli, benim niyetim
iyi) diyerek işledikleri bid’at ve haramları normal göstermeye
çalışıyorlar. İyi niyetle haram, helal hale gelmez.
CEVAP
(Sevabı Peygamber efendimizin mübarek ruhuna olmak üzere, Allah rızası
için kurban kesmeye niyet ettim) denir. (Bedâyî) Diğer ölülerimiz için
de böyle niyet edilebilir. Mesela, ölmüş baba için hayvan keserken,
(Sevabı babamın ruhuna olmak üzere, Allah rızası için kurban kesmeye
niyet ettim) denebilir.
Resulullah efendimiz için kurban kesmek müstehabdır ve çok sevabdır.
Peygamber efendimiz iki kurban keserdi. Biri kendisi için, biri de
ümmeti içindi. Kestiği iki kurban için, (Biri kendim ve evlatlarım
için, biri de kurban kesemeyen ümmetim için) buyururdu. Resulullah
efendimiz, veda haccına giderken yüz kurbanlık deve götürdü. 63’ünü
kendi kesti. Sonra bıçağı Hazret-i Ali’ye verdi. Geri kalanı o kesti.
Böylece 63 yıl yaşayacağına işaret etmiş oldu. (Cevhere, Rûh-ul-beyân)
Her ibadetin sevabı, Resulullah efendimizin mübarek ruhuna da
gönderilebilir. İbni Ömer hazretleri, Peygamber efendimiz için umre
yapmıştır. İbn-is Serrac, Resulullah efendimiz için onbin hatim okumuş,
mübarek ruhu için kurban kesmişti.
Şu halde, her mümin yaptığı ibadetlerin sevaplarını, başta Resulullah
efendimiz olmak üzere, ana-babasına ve bütün Müslümanlara hediye
etmelidir! Sevabı hepsine de gider. Kendi sevabından da bir şey
eksilmez. Bu Allahü teâlânın bizlere bir lütfudur.
Sual: (Peygamberimize nafile kurban keseceğiz) diye iyi niyetle,
herkesten 5–10 lira toplayanlar oluyor. 50–100 kişinin bir koyunu
kurban etmesi caiz midir?
CEVAP
Hayır, caiz değildir.
Peygamberimize kurban kesmek ifadesi de uygun değil. Evliyaya,
peygambere veya başkalarına kurban kesilmez. Kurban kesip sevabı onlara
bağışlanır.
Sevabı Peygamberimize olmak üzere veya başka nafile niyetiyle de olsa,
bir koyunu ancak bir kişi kesebilir. Sığırı ise, en fazla yedi kişi
kesebilir. Nafile kurban olarak da, bir koyunu iki ve daha çok kişi,
sığırı ise sekiz veya daha çok kişi kesemez.
Kurban, koyun, keçi, sığır, deveden birini, kurban bayramının ilk üç
gününde, kurban niyetiyle kesmek demektir. Bir sığır veya deve, yedi
kişiye kadar ortak olarak da kesilebilir. Hiçbirinin hissesi yedide
birden az olamaz. Sekiz kişinin yedi sığırı ve iki kişinin iki koyunu
satın alıp ortak olarak kesmeleri caiz olmaz; çünkü her birinin her
hayvanda hissesi vardır.
Ayrıca faiz olmaması için, etini tartarak, eşit ağırlıkta paylaşmak gerekir. (S. Ebediyye)
Dinde böyle bid’atler çıkarmamalı. Müslüman dinin emrine uyar. Benim
niyetim iyidir demek insanı kurtarmaz. Hadis-i şerifte, (Cehennem iyi
niyetlilerle doludur) buyruluyor. Yani iyi niyetle dine aykırı iş yapan
kimse, cehenneme gider demektir. Mesela, gayrimüslim kadınları,
Müslüman etmek gibi iyi bir niyetle onlarla zina eden veya düşmana
karşı kuvvetlenmek gibi iyi bir niyetle şarap içen kimse, haram işlemiş
olur, iyi niyeti onu asla kurtarmaz. (Ameller niyete göre iyi veya kötü
olur) hadis-i şerifi, mubahlar içindir, haramlar için değildir. Çok
kimse, bu hadis-i şerifi yanlış anlayarak, (Niyet önemli, benim niyetim
iyi) diyerek işledikleri bid’at ve haramları normal göstermeye
çalışıyorlar. İyi niyetle haram, helal hale gelmez.
Similar topics
» Peygamber Efendimiz'den Nasihatler
» Peygamber Efendimiz'in 7 Güzel Özelliği
» Peygamber Efendimiz (sav)'in Sünnetini Doğru Anlamak
» Peygamber Efendimiz Hz. Muhammed (sav) Nasıl Dua Ederdi?
» Peygamber Efendimiz Hep Doğruluk Tavsiye Etmişti
» Peygamber Efendimiz'in 7 Güzel Özelliği
» Peygamber Efendimiz (sav)'in Sünnetini Doğru Anlamak
» Peygamber Efendimiz Hz. Muhammed (sav) Nasıl Dua Ederdi?
» Peygamber Efendimiz Hep Doğruluk Tavsiye Etmişti
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz