İş dünyasında Kadınların Eksik yanları
1 sayfadaki 1 sayfası
İş dünyasında Kadınların Eksik yanları
Araştırmalar, kadın yöneticilerin görüşmelerde daha fazla hata
yaptığını gösteriyor. Oysa 'hayır' demek ve cesaretli olmak birçok
sorunu çözüyor. İşte kadınlarının yaptığı dört büyük hata.
Kadın ve erkeklerin davranış biçimleri gün geçtikçe birbirine benziyor.
Özellikle iş dünyasındaki kadın yöneticiler, ayakta kalabilmek için
erkek gibi davranmak zorunda kalıyor. Tüm bunlara karşın hem cinsler
arası farklılık hem de kültürel koşullandırmalardan kaynaklanan
farklılıklar hala çok belirgin. Özellikle kadın yöneticiler ve diğer
kadın profesyoneller, iş dünyasının sert koşullarında hatalara
düşebiliyor. Bu hataların başında ise müzakere ya da görüşme sürecinde
yapılan yanlışlıklar yatıyor.
Beklenenin aksi olabilir
General Electric'in eski pazarlama müdürü olan Temin&Co şirketinin
başkanı Davia Temin, bu konuda ilginç bir deneyim yaşamış.
Üniversitenin ardından Columbia Business School'da geliştirme direktörü
olarak işe başlayan Temin'in anısı şöyle: "Bildiğim şey şuydu,
başvurunuz kabul edilirse okula başlarsınız, edilmezse başka
seçenekleri değerlendirirsin. Columbia'ya kabul edilmeyen öğrencilerden
bazıları, direktörün kararını değiştirmek için ne yapabileceklerini
sordular. Direktör, onları başından savmadı ve eğer dört dönem boyunca
yüksek hesaplama ve sayımbilim dersleri alırlar ve her dönem için 'A'
getirirlerse kabul edeceğini belirtti. Az miktardaki öğrenci bu
koşullarda anlaşılarak kabul edildiler". Temin, pazarlığın ya da
görüşmenin görünenin ya da beklenenin aksine farklı gelişmelere yol
açabileceğini öğrendi.
Hata basamaklarının düzeltilmesi
Yönetim uzmanları, bazı kadınların bırakın başarılı müzakere yapmayı
'pazarlık' ya da 'müzakere' sözcüğünden dahi rahatsız olduğunu
söylüyor. "Kocanızla çocuklara kimin kahvaltı hazırlayacağına karar
verirken; arkadaşımızla film seçimini, çocuğunuzla sokağa çıkma
yasağını konuşur ancak pazarlığı sadece ev ya da araba satın alırken
bir de boşanırken pazarlık yaparız" diyen kadın yöneticiler, iyi bir
görüşmeci olmanın iş dünyasında başarılı olmak için önemli bir kriter
olduğunu söylüyor. Bazı kişilerin diğerlerine göre doğuştan daha
yetenekli olduğunu belirten uzmanlar, ancak hiç kimsenin iyi bir
görüşmeci olarak doğmadığını söylüyor ve bu becerinin sonradan
geliştirilebileceğini söylüyorlar. Güçlü ve başarılı bir kadın dahi
görüşme hataları yapabilir. Önemli olan hataları bulmak. İş dünyasında
en üst seviyede, farklı endüstri kollarında çalışan kadınların pazarlık
yaparken yaptığı genel hatalar var. Uzmanlar, araştırmalar ile
kadınların görüşmeler sırasında yaptıkları hataları saptamışlar.
Hatalar ve çözüm önerileri şöyle...
Görüşme biçimi kişiliğinizi yansıtmıyor
Olabildiğince kendiniz olun
Kadınlar sert görüşmecinin, yüksek sesle konuşanın, tüm numaraları
bilen ve kurnazca davrananın iyi görüşmeci olduğunu düşünür. Bu durumda
eğer başarılı bir görüşmeci olmak isteniyorsa bu yöntemlerin işe
yarayacağı düşünülür. Bunu yapan erkekler bile iyi bir görüşmeci
olamazlar. Bunun yerine işbirliği yaparak görüşme tarzını tercih
edilmeli. Başarılı olmak için kendinizi daha rahat hissettiğiniz yöntem
kullanılmalı. Çünkü karşı taraf, bu tarzın size ait olmadığını kolayca
anlayabilir. Eğer sakin bir insansanız sakin davranmanızda yarar var,
bu kendinize olan güveni de gösterir. Kendiniz olduğunuzda
hoşlanmadığınız önerilere karşısında soğukkanlı olabilir ve seçenek
üretebilirsiniz. Yönetim dilinde bu yaklaşıma 'sessiz kararlılık' adı
veriliyor. Ve karşı taraf üzerindeki etkisinin üst düzeyde olduğu
belirtiliyor.
Ortada, görüşmeye değer bir durumun olmadığını düşünmek
Her şey konuşulabilir
Birçok kadın, görüşmenin yaratacağı fırsatları ve etkileşimin farklı
sonuçlara yol açacağını göz ardı ediyor. Çoğu zaman görüşmeye gerek
olmadığını düşündükleri konuların farklı sonuçlara yol açtığını görerek
hatalarını anlarlar.
Hayır demekten korkmak
Bu sözcüğü kullanmaktan çekinmeyin
Kadınların özellikle iş ile ilgili konularda erkeklere oranla 'hayır'
demekte zorlandıkları biliniyor. Çünkü kadınlar, ilişkilerde var olan
ağırlıklarını kaybetmek istemiyor. Bir diğer neden ise 'hayır' yanıtını
alan kişinin mutsuzluğuna yol açmamak. "Kendinizin Terapisti Olun"
kitabının yazarı Patricai Farrell, kadınların tartışmaktan
kaçındıklarını söylüyor. Farrell'e göre bunun nedeni çıkabilecek
negatif sonucun ilişkilerini olumsuz etkileyeceğini düşünmeleri. Oysa
görüşmelerde, pazarlıklarda hayır bazen en güçlü kelime olabiliyor.
Çünkü 'evet'i duymak için önce hayır demek gerekebiliyor. Başarılı
pazarlıkçılar ne zaman ve nasıl hayır diyeceğini öğrenmiş kişilerdir.
Ancak 'hayır' kelimesini yüksek ve agresif bir tavırla söylememek
gerekiyor.
Tartışmadan kaçınmak
Birisi adına pazarlık ettiğinizde kendiniz için ediyormuş gibi davranın
Kadınlar başkaları için çetin pazarlık yaparken daha çekingen
davranıyor. Bu nedenle şirketleri adına yapacakları görüşmelerde bazen
sorunlar yaşıyorlar. Bu sorunu yenmek için kadın yöneticilerin daha
cesaretli davranmaları gerekiyor. Slogan; asla daha azına razı olma!
Uzmanlar, bu yetkinliğe ulaşabilmek için ev ödevlerinin iyi yapılmasını
öneriyor Yöntem şu: Evde ya da işte hazırlık yaparken kendinizi bir
tartışmada hayal edin ve birinin avukatlığını yaptığınızı düşünün. Bu
teknik, hem tarzınızı yansıtmanızı kolaylaştıracak hem de cesaretinizi
artıracaktır. Görüşmeye başlamadan kendinizi motive edici sözler
söyleyin ve içeri girip hak ettiklerinizi almış olarak çıkın. Bu
başarmak için önce neyi istediğinizi bilmeniz gerekiyor. Bu yöntem,
işin dışında özel hayatınızda da işinize yarayacaktır.
yaptığını gösteriyor. Oysa 'hayır' demek ve cesaretli olmak birçok
sorunu çözüyor. İşte kadınlarının yaptığı dört büyük hata.
Kadın ve erkeklerin davranış biçimleri gün geçtikçe birbirine benziyor.
Özellikle iş dünyasındaki kadın yöneticiler, ayakta kalabilmek için
erkek gibi davranmak zorunda kalıyor. Tüm bunlara karşın hem cinsler
arası farklılık hem de kültürel koşullandırmalardan kaynaklanan
farklılıklar hala çok belirgin. Özellikle kadın yöneticiler ve diğer
kadın profesyoneller, iş dünyasının sert koşullarında hatalara
düşebiliyor. Bu hataların başında ise müzakere ya da görüşme sürecinde
yapılan yanlışlıklar yatıyor.
Beklenenin aksi olabilir
General Electric'in eski pazarlama müdürü olan Temin&Co şirketinin
başkanı Davia Temin, bu konuda ilginç bir deneyim yaşamış.
Üniversitenin ardından Columbia Business School'da geliştirme direktörü
olarak işe başlayan Temin'in anısı şöyle: "Bildiğim şey şuydu,
başvurunuz kabul edilirse okula başlarsınız, edilmezse başka
seçenekleri değerlendirirsin. Columbia'ya kabul edilmeyen öğrencilerden
bazıları, direktörün kararını değiştirmek için ne yapabileceklerini
sordular. Direktör, onları başından savmadı ve eğer dört dönem boyunca
yüksek hesaplama ve sayımbilim dersleri alırlar ve her dönem için 'A'
getirirlerse kabul edeceğini belirtti. Az miktardaki öğrenci bu
koşullarda anlaşılarak kabul edildiler". Temin, pazarlığın ya da
görüşmenin görünenin ya da beklenenin aksine farklı gelişmelere yol
açabileceğini öğrendi.
Hata basamaklarının düzeltilmesi
Yönetim uzmanları, bazı kadınların bırakın başarılı müzakere yapmayı
'pazarlık' ya da 'müzakere' sözcüğünden dahi rahatsız olduğunu
söylüyor. "Kocanızla çocuklara kimin kahvaltı hazırlayacağına karar
verirken; arkadaşımızla film seçimini, çocuğunuzla sokağa çıkma
yasağını konuşur ancak pazarlığı sadece ev ya da araba satın alırken
bir de boşanırken pazarlık yaparız" diyen kadın yöneticiler, iyi bir
görüşmeci olmanın iş dünyasında başarılı olmak için önemli bir kriter
olduğunu söylüyor. Bazı kişilerin diğerlerine göre doğuştan daha
yetenekli olduğunu belirten uzmanlar, ancak hiç kimsenin iyi bir
görüşmeci olarak doğmadığını söylüyor ve bu becerinin sonradan
geliştirilebileceğini söylüyorlar. Güçlü ve başarılı bir kadın dahi
görüşme hataları yapabilir. Önemli olan hataları bulmak. İş dünyasında
en üst seviyede, farklı endüstri kollarında çalışan kadınların pazarlık
yaparken yaptığı genel hatalar var. Uzmanlar, araştırmalar ile
kadınların görüşmeler sırasında yaptıkları hataları saptamışlar.
Hatalar ve çözüm önerileri şöyle...
Görüşme biçimi kişiliğinizi yansıtmıyor
Olabildiğince kendiniz olun
Kadınlar sert görüşmecinin, yüksek sesle konuşanın, tüm numaraları
bilen ve kurnazca davrananın iyi görüşmeci olduğunu düşünür. Bu durumda
eğer başarılı bir görüşmeci olmak isteniyorsa bu yöntemlerin işe
yarayacağı düşünülür. Bunu yapan erkekler bile iyi bir görüşmeci
olamazlar. Bunun yerine işbirliği yaparak görüşme tarzını tercih
edilmeli. Başarılı olmak için kendinizi daha rahat hissettiğiniz yöntem
kullanılmalı. Çünkü karşı taraf, bu tarzın size ait olmadığını kolayca
anlayabilir. Eğer sakin bir insansanız sakin davranmanızda yarar var,
bu kendinize olan güveni de gösterir. Kendiniz olduğunuzda
hoşlanmadığınız önerilere karşısında soğukkanlı olabilir ve seçenek
üretebilirsiniz. Yönetim dilinde bu yaklaşıma 'sessiz kararlılık' adı
veriliyor. Ve karşı taraf üzerindeki etkisinin üst düzeyde olduğu
belirtiliyor.
Ortada, görüşmeye değer bir durumun olmadığını düşünmek
Her şey konuşulabilir
Birçok kadın, görüşmenin yaratacağı fırsatları ve etkileşimin farklı
sonuçlara yol açacağını göz ardı ediyor. Çoğu zaman görüşmeye gerek
olmadığını düşündükleri konuların farklı sonuçlara yol açtığını görerek
hatalarını anlarlar.
Hayır demekten korkmak
Bu sözcüğü kullanmaktan çekinmeyin
Kadınların özellikle iş ile ilgili konularda erkeklere oranla 'hayır'
demekte zorlandıkları biliniyor. Çünkü kadınlar, ilişkilerde var olan
ağırlıklarını kaybetmek istemiyor. Bir diğer neden ise 'hayır' yanıtını
alan kişinin mutsuzluğuna yol açmamak. "Kendinizin Terapisti Olun"
kitabının yazarı Patricai Farrell, kadınların tartışmaktan
kaçındıklarını söylüyor. Farrell'e göre bunun nedeni çıkabilecek
negatif sonucun ilişkilerini olumsuz etkileyeceğini düşünmeleri. Oysa
görüşmelerde, pazarlıklarda hayır bazen en güçlü kelime olabiliyor.
Çünkü 'evet'i duymak için önce hayır demek gerekebiliyor. Başarılı
pazarlıkçılar ne zaman ve nasıl hayır diyeceğini öğrenmiş kişilerdir.
Ancak 'hayır' kelimesini yüksek ve agresif bir tavırla söylememek
gerekiyor.
Tartışmadan kaçınmak
Birisi adına pazarlık ettiğinizde kendiniz için ediyormuş gibi davranın
Kadınlar başkaları için çetin pazarlık yaparken daha çekingen
davranıyor. Bu nedenle şirketleri adına yapacakları görüşmelerde bazen
sorunlar yaşıyorlar. Bu sorunu yenmek için kadın yöneticilerin daha
cesaretli davranmaları gerekiyor. Slogan; asla daha azına razı olma!
Uzmanlar, bu yetkinliğe ulaşabilmek için ev ödevlerinin iyi yapılmasını
öneriyor Yöntem şu: Evde ya da işte hazırlık yaparken kendinizi bir
tartışmada hayal edin ve birinin avukatlığını yaptığınızı düşünün. Bu
teknik, hem tarzınızı yansıtmanızı kolaylaştıracak hem de cesaretinizi
artıracaktır. Görüşmeye başlamadan kendinizi motive edici sözler
söyleyin ve içeri girip hak ettiklerinizi almış olarak çıkın. Bu
başarmak için önce neyi istediğinizi bilmeniz gerekiyor. Bu yöntem,
işin dışında özel hayatınızda da işinize yarayacaktır.
Similar topics
» İş dünyasında Kadınların Eksik yanları
» Kadınların kabusu 4 erkek modeli
» Kadınların Aşık Olma Belirtileri
» Kadınların Kalbine Giden Yol Kedilerden Geçer
» Kadınların kabusu 4 erkek modeli
» Kadınların Aşık Olma Belirtileri
» Kadınların Kalbine Giden Yol Kedilerden Geçer
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz