Oğuz Esen Resmi Fan Clup İndir-Dinle 2011
SEO Nedir ? Neye Yarar ? Nasıl Kullanılır ? 112

Join the forum, it's quick and easy

Oğuz Esen Resmi Fan Clup İndir-Dinle 2011
SEO Nedir ? Neye Yarar ? Nasıl Kullanılır ? 112
Oğuz Esen Resmi Fan Clup İndir-Dinle 2011
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

SEO Nedir ? Neye Yarar ? Nasıl Kullanılır ?

Aşağa gitmek

Soru SEO Nedir ? Neye Yarar ? Nasıl Kullanılır ?

Mesaj tarafından Mc Zindan Ankara Style Cuma Nis. 30, 2010 1:05 pm

Webmasterların, SEO işlemi sırasında, en çok göz ardı ettikleri noktalardan birisi de sayfa bazlı ( On-Page ) SEO işlemidir.

Sayfa içi SEO denildiği zaman akla ilk gelen faktörlerden birisi
metatagdır. Metatagları arama motorlarına siteyi tanıtan yararlı
kodcuklar bütünüdür. Bu hususta r10.net te daha önceden yayınladığım
makalede Metatagları etkilerine göre kategorize etmiş,anlamlarını ve
kullanışlarını açıklamıştım.
Ancak bilinmelidir ki, site içi SEO işlemi sadece Metataglardan oluşmuyor.
Site içi SEO işlemini uygulamak ve tam detayları ile kavramak için temel de olsa tasarım bilgisi gerekiyor.


Web sayfasına SEO işlemi uygulamak isteyen bir webmaster öncelikle ne yapmalıdır?

1) Tüm tasarımlarınızı ve sitelerinizi aşağıda vereceğim bilgilere göre objektif olarak değerlendirin.
2) Söz konusu değişikliklerin, tekrar değerlendirilmesi uzun bir sürece
yayılabilir. Bu noktada sabrınızı koruyup, tasarımsal
değişikliklerinizi geriye almamanızda fayda var. Sabırlı olmanız
gerekiyor. Emin olun, hak ettiğiniz değeri göreceksiniz.
3) Sitenizi, öncelikle insanlara karşı bilgi vermek veya bilgi
vermelerini sağlamak amacı ile kurduğunuzu unutmayın. Hitap
ettikleriniz arama motorları değil, kullanıcılardır. Bu sebeple,
öncelikle göze hitap eden bir tasarım oluşturun, tasarım üzerine uygun
bir şekilde SEO işlemi uygulayın.

1) Altın Anahtar; Güncel Teknolojiler

Doğru : En yeniyi,en doğruyu takip eder,bir diğer deyişle modayı takip ederseniz Google’ın gözüne girersiniz
Yanlış : Hantallaşmış,çağdışı eski teknolojilerden uzak durun.

Google, güncel teknolojileri seviyor. Şu sıralar moda olan tasarım
çeşitlerini incelediğinizde sıkça duyduğunuz Web 2,0 ismiyle muhakkak
karşılaşacaksınızdır. Web 2,0 tasarım ve içerik sunumu açısından Web’in
son çağıdır. İçeriğin sade ve net olarak kullanıcıya sunumu,içeriksel
olarak gelen yeniliklerdendir. Söz konusu makalemiz site içi SEO’ ya
yönelik olduğundan tasarımsal değişikliklerden bahsedeceğiz.

2) Eski Nesil Tabloları Sitenizden Def Edin

Doğru : CSS ile yeni nesil tasarımlar yapın.Sayfa yerleşimlerini sizin için daha kolay hale getirin.
Yanlış : Eski tip iç içe geçmiş,kenarlıksız tablolardan vazgeçin.

İç içe geçmiş tablolar, sıfırlanmış tablo kenarlıkları. İstediğiniz
yazıyı, resmi veya herhangi bir interaktif ögeyi sayfaya özgürce
yerleştirmek için tablolar kullanmanız gerekmiyor. İç içe geçen
tablolar,her web tarayıcısında aynı gösterilmediği için, Google
tarafından sevilmez. CSS adı verilen teknoloji sayesinde, div tagları
içerisinde sayfa içi yerleşim yapmanızı sağlar.İnternette kısa süreli
bir araştırma sonrası,CSS ile ilgili pek çok araştırma
yapabilir,sayfanızı daha çok kullanıcıya ulaşabilir hale
getirebilirsiniz.

3) Sitenizi Renklendirin

Doğru : Hedef kelimeyi kalın ve renkli bir şekilde (özellikle kırmızı) yazmanız avantaj sağlar.
Yanlış : Tek renkte,sıkıcı siteler hem ziyaretçiyi hem Google’ı mutsuz eder.

Hedeflediğiniz kelimeyi vurgulamanının öneminden az önceki maddede
bahsetmiştim. Bir diğer önemli husus ise önemli noktaları ve başlıkları
renklendirmektir. Farklı renkle yazılan yazılar,makalelerin can alıcı
kısımlarıdır.Bu sebeple Google sözkonusu sözcüklere daha fazla önem
verecektir. Hedef kelimenizi renklendirerek SEO’da avantaj
sağlayabilirsiniz.

4)W3C Standartlarına Uyumluluk

Doğru : W3C Standartlarına uyumlu tasarımlar kullanın.Tüm browserlara tam uyum sağlayın.
Yanlış : Bildiğiniz gibi tasarım yapmaktan vazgeçin,kodların standartlara uyumluluğunu denetleyin.

Yazdığınız tüm kodlar, internet tarayıcısı ( Internet Explorer, Firefox
gibi ) tarafından yorumlanır. Yorumlanan bu kodlar, tarayıcı tarafından
görüntü haline çevrilmektedir. Ancak HTML kodları son günlerde öyle
çeşitlilik gösteriyor ki,bunu her internet tarayıcısı farklı
yorumlayabiliyor.
Daha önce de muhakkak duymuşsunuzdur, bir web sitesi Internet
Explorer’da düzgün görüntülenirken,Firefox da bozuk görüntülenir. Bunun
sebebi web sitesinin Web Standartlarına uygun bir şekilde tasarlanmamış
olmasıdır.f
Google, dediğimiz üzere kaliteli sonuç vermek için yazılmış bir arama
motorudur. Bu sebeple Google, tüm internet tarayıcılarında kusursuz
şekilde görüntülenen sitelere öncelik verir. Bu sebeple Web
Standartların uyumluluk çok önemlidir.
Web standartlarına uyumluluk ile ilgili ; …… sitelerine ziyaret edebilirsiniz.

5)Başlıkları ve Alt Başlıkları <Hx> Tagları ile Zenginleştirme

Doğru : Hx tagları ile başlıklar oluşturup,SEO ‘da ciddi avantajlar sağlayabilirsiniz.
Yanlış : Font tagını kullanmak yerine,şu sıralar moda olan hx tagını kullanmak çok daha mantıklı bir davranış olacaktır.

Yeni Web Standartları ile yeni bir başlık belirtme tagı ortaya çıktı.
<h1> ….. <h6> arası rakamları değişken taglar belirlendi.
En büyük başlık <h1> tagı iken , en küçük ise <h6> tagı
olarak belirlendi. Hepsi ayrı fontlardaki başlıklara karşılık
gelmektedir.
En etkili tag <h1> tagıdır. Etki sıralaması da rakam düştükçe
düşecektir. Burada,Google’ın mantığı büyük yazılan bir cümle veyahut
bir başlık kullanıcının dikkatini çekmek için yazılmasıdır. Düşünün
ki,bir makalenin, sadece ana başlıklarını okuyarak da konu hakkında
fikir edinebilirsiniz. Bu yüzden başlıklar, Google’ın gözünde çok
değerlidir…

6)Kalın ve İtalik Yazı ile Botun Dikkatini Çekmek

Doğru : Kalın ve italik yazılar kullanarak,hem kullanıcının hem botun dikkatini hedef kelimeye çekin.
Yanlış : Tek düze fontlarla yazılmış yazılarla,hem botu hem kullanıcı sıkarsınız.

Yeni SEO Teknikleri bulmak için çabalıyorsanız, muhakkak ki empati
yapmanız gerekiyor. Google kaliteli sonuçlar vermek istiyor, bu sebeple
sayfa içerisinde anlatılmak istenen ana konuyu tespit edip ona göre
sıralama yapmalı. Kendisinde varolan 4 Milyar indexli sayfayı tek tek
okuyup, insan gücüyle ana konuyu tespit etmesi imkânsız olduğu için
bunu belli bir kod sistemine bağlayarak belirlemeli.
Örneğin; kalın ve italik yazılmış yazılar…
Her sayfa dâhilinde, önemli noktalar her zaman kalın olarak imlenir.
Kendi makalelerimde de önemli noktalarda kullanıcının dikkatini çekmek
için kalınla yazar veya altını çizerim. Sizde hedef kelimenizin
bulunduğu yerleri abartmadan, kalınla yazabilir, arama motorunun
dikkatini o kelimeye yönlendirebilirsiniz.

7)Sayfa İçi Linkleme Sistemi

Doğru : Her sayfanın tek tek Google’a tanıtılması,altsayfalardan hit almanızı sağlar.
Yanlış : Sadece anasayfadan hit almaya çalışmak,sığı düşünmektir.

Sayfa içindeki bölümlerinizi, Google’a tanıtmanız, sadece anasayfadan değil alt sayfalardan da ziyaretçi almanızı sağlar
Sayfa içindeki bölümlerin isimlerini, hit almak istediğiniz kelimeleri
içerir bir şekilde yazmanız menfaatinize olacaktır. Ayrıca a href tagı
içersinde title=” Sitenizi açıklayan gramerlere uygun bir şekilde
yazılmış,hedef kelimeyi içeren cümle “ kullanmanız ve bu cümleyi kelime
cenneti değil,düzgünce kurulmuş bir cümle şeklinde yazmanız gerekir.

8)Bilinmeyenleri Bilin: Orion Algoritması

Doğru : Orion algoritmasına göre içerik oluşturun,geleceğe hazırlıklı olun.
Yanlış : Alakasız kelimelerle siteleri şişirirseniz,spam filtresine yakalanırsınız.

Google’ın geçtiğimiz sene içerisinde “Ori Allon” dan satın aldığı
algoritmayı şimdiden uyguladığını varsayıp,yeni düşünce stratejileri
oluşturmak gerekiyor…
Yeni sisteme göre,kelimeye göre değil,ilgili kelimelere göre listeleme
yapılıyor.Böylece birbirinden bağımsız ve ilişkisiz konularda kelimeler
içeren,kelime yığınlarından oluşan sitelere karşı bir koruma sistemi
geliştiriliyor,aynı zamanda orijinal içeriğe sahip,sadece konuya
yönelik olan makaleleri ön plana çıkartıyor.
Orion Algoritmasına göre ;

“ Araba ” kelimesinde arama yapan bir ziyaretçi için, “ Araba
Fiyatları” , “Araba Modelleri” , “ Otomobil Ücretleri” gibi alakalı
kelimeleri de arka planda aramaya katarak ona göre arama sonuçlarını
veriyor.

Bunun için; sitenizde, hedef kelimenizle doğrudan veya birinci derecede
dolaylı yoldan alakalı olan 20 kelimenin listesini çıkartıp,siteye
girdiğiniz içerik dahilinde bu kelimeleri sıkça kullanıp,
kalınlaştırmanız menfaatinize olacaktır.

9)Resimlerinizi de Tanımlayın

Doğru : Resimleri tanıtmak bile önemlidir.Google kördür,resimdekileri ona siz tasvir edin
Yanlış : Resimleri direk olarak sitenize atmayın,hepsini isimlendirin.

Site dahilinde kullandığınız tüm resimleri Google’a ve arama motorlarına tanıtın.
Bu tag ile ( alt=’resim ile alakalı olan kelimelerin en fazla 5 tanesini aralarına virgül koyarak tanıtınız’ )
Böylece resmin site ile ilişkisini tanıyan arama motoru örümcekleri,interaktif içeriği de görüp sitenizi ödüllendirecektir.

10)Hep Güncel , Hep Orijinal , Hep Aynı Çizgide Devam Edin

Doğru : En güncel,en orijinal içeriğe sahip olan siteler her zaman ödüllendirilir.
Yanlış : Sabit içerikli sitelerden Google nefret eder. Siz de güncel olun,Google’ın kalbini çalın.

Sitenizi kurduğunuz günden beri,tek hedefiniz olsun. Hep aynı içerikten
devam edin. Geçmişten beri aynı içerikte istikrar içinde devam
etmeniz,Google’ın dikkatini çekecektir.
Orijinal içeriğin öneminden ise ne kadar bahsetsek azdır

Tüm yazdıklarımı uygulamanız “ İyi Derecede Site İçi SEO İşlemi ” uygulamanızı sağlar.

Makalenin içeriği tamamen backdoor‘a ait olmakla beraber makalelerimi
yayınladığım Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) Teknikleri ‘da
yayınlanmaktadır.

Hepinize bol hitli günler diliyorum
Mc Zindan Ankara Style
Mc Zindan Ankara Style
Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 3104
Aktiflik Puanı : 13203
Kayıt tarihi : 26/11/09
Yaş : 31
Nerden : ankara

http://www.amasyateknoloji.tk

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz